onsdag 27 april 2011

EN HET PÅSK

... i dubbel bemärkelse! Vädret kunde ju inte bli så mycket bättre men min egna temperatur i kroppen hade jag gärna haft någon grad lägre. Men vi börjar med onsdagen, då åkte Ole och jag till Enköping efter jag slutat jobba. Kom fram ganska sent så det blev direkt i säng nästan.
På torsdagen åkte Ole och jag ner till Enköping city och kikade lite, köpte med oss lite billig dricka hem och köpte lunch på stan's bästa pizzeria, Misto Uno, det blev inte pizza men kycklingsallad. Mums! Sedan njöt vi resten av dagen i solen, inväntade Josefine och åt grillat på kvällen!
Fredag förmiddag kom Astrid och Thea på besök, vi gick till lekparken, åt grillad korv till lunch och öppnade lite påskpaket! Klockan tre kom det fler gäster (bror med familj, farmor+farfar, fastrer+man och kusiner med familjer) för att äta lite påskmat och fira Josefines 20-årsdag lite i efterskott! Det var lika trevligt som alltid!

Söt tjej med träskor

Leka prinsessor

Kul med paket


Men fredagsnatten blev inte helt kul för min del, vaknade av att jag hade frossa, låg och skakade i en timme kanske. Lyckas somna efter att jag satt på mig strumpor och slutat hacka tänder. Vaknar igen och är helt plötsligt svettig. På morgonen är jag inte alls i form, jag får i mig lite frukost men när vi skulle få besök av släkten på mammas sida vid lunchtid så måste jag bädda ner mig i sängen igen. Deckade under två täcken fullt påklädd och när jag tog tempen visade den 40 grader!
Så därefter blev påsken väldigt lugn för min del. Och på måndagen va det dags att åka hem igen.
Jag fick iaf träffa min familj och lite av min släkt så det va kul.

Tack kära mor, far, syster och sambo för att ni pysslade om mig. Och tack för en mysig helg trots sjukdom, jag fick iaf en lugn påsk!

Våren var i full blom i Enköping

Inga kommentarer: