tisdag 12 april 2011

ÄNTLIGEN ÄR DOM HÄR!!!

Det har varit en lång process. I oktober la vi in en reklamation på vår (inte ens 1 år gamla) hörnsoffa med divan. Den var nedsutten, man kände träverket och tyget hade börjat noppa rejält!
Servicen på den norska möbelkedjan Skeidar har varit en ren KATASTROF! Det tog 4 MÅNADER och 2 besök av personer som skulle inspektera/reparera soffan innan de tillslut insåg att den inte gick att fixa (vilken vi redan hade konstaterat från första dagen vi upptäckte att den inte var skön att sitta i längre) och vi fick beslutet att vi skulle få en ny.
Men en likadan ville vi ju inte ha eftersom vi förmodligen kommer få samma probelm igen! Så, vi beställde en ny (två st 3-sits) eftersom vi inte kunde få pengarna tillbaka. Skeidar har inte soffor på lager utan tillverkar alla soffor på beställning så det skulle ta ca. 6 veckor att få de nya. Det tog 8.
Hela denna process har varit väldigt frustrerande och sämre service tror jag inte existerar! Vi har hela tiden fått ringa till dem och frågat hur det går, när de kommer, vad statusen är osv. De har inte kontaktat oss för att uppdatera statusen. Vi köper aldrig mer möbler från Skeidar igen i alla fall, den saken är klar! Man behandlar inte sina kunder på det här sättet!
MEN! Nu hoppas vi slippa mer tjafs för nu har vi nya soffor! Äntligen! Uppbyggda på ett helt annat sätt med resorbotten och lösa dynor.
Dubbelt så dyra så förhoppningsvis MINST dubbelt så bra :)

Inga kommentarer: